2024-2025 o‘quv yilida O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi pedagog xodimlar faoliyatini o‘rganish mezonlari ko‘rsatkichlari
(tarkibiy ko‘rinishi)
(Vazirlar Mahkamasining 2006 yil 10 fevraldagi 20-son qarori asosida)
№ | Ko‘rsatkichlar | 2024-2025 o‘quv yili uchun | 2024-2025 o‘quv yili uchun (Amalda) |
---|---|---|---|
O‘QUV-METODIK FAOLIYAT | 40 | 24.3 | |
1. | O‘QITUVCHILIK FAOLIYATI | 0-20 | |
1.1. | Nazariy bilimlarni, amaliy ko‘nikmalarni va o‘qitishdagi fanning zamonaviy tendensiyalarini egallaganlik darajasi (darslarni kuzatish va ochiq mashg‘ulotlar natijalari bo‘yicha): | 0-8 | |
1.1.1. | Fanni ilmiy-nazariy jihatdan egallaganligi (FANNING ISHCHI DASTURINI YUKLANG) | 0-2 |
1. DSP-2 kurs uchun Arab tili fanidan sillabus. Ball: 1
2. DSP-2 kurs uchun Arab tili-1 fanidan fan dasturi. Ball: 1 |
1.1.2. | Mashg‘ulotda talabalarning faolligini ta’minlashi (OCHIQ DARSNING BAYONNOMASINI YUKLANG) | 0-2 | |
1.1.3. | Mavzuni amaliyot bilan bog‘lashi va mavzu mazmunini talabalarga yetkazib bera olishi (BINAR YOKI SAYYOR DARS BAYONNOMASINI YUKLANG) | 0-2 |
1. BINAR DARS. Ball: 2
|
1.1.4. | Dars davomida zamonaviy pedagogik texnologiyalardan maqsadli va metodik talablarga ko‘ra foydalana olish mahorati | 0-2 | |
1.2. | O‘qitish sifati darajasi (talabalar bilan o‘tkaziladigan so‘rovnoma natijalari bo‘yicha) | 0-5 | |
1.2.1 | 86-100 % (BAHOLASH UCHUN BIROR BIR FAYL YUKLANG) | 0-5 |
1. BAHOLASH-2. Ball: 4.8
2. INNOVATSION BAHOLASH. Ball: 0 3. Baholash-1. Ball: 0 |
1.3. | Talabalarning o‘qituvchining yo‘llanmasi (fani) bo‘yicha olimpiadalarda, har xil tanlovlar, ilmiy grantlardagi ishtiroki (SERTIFIKAT, DIPLOM YOKI FAXRIY YORLIQ YUKLANG) | 0-7 | |
1.3.1. | Xalqaro fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash | 0-5 | |
1.3.2. | Respublika fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash | 0-5 | |
1.3.3. | Akademiya miqyosidagi fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash | 0-3 | |
1.3.4. | Talabaning tanlovlar/ konferensiyalarda/ ilmiy grantlarda yoki ilmiy g‘oyasi bilan innovatsion yarmarkalardagi ishtiroki uchun (sertifikat yoki diplom, faxriy yorliqlar, konferensiya to‘plamidagi tezis asosida) | 0-3 |
1. Talabalarning ilmiy ishiga rahbarlik . Ball: 0
2. Talabaning ilmiy ishiga rahbarlik qilish (QUqonboyeva M. 2-kurs arab filologiyasi). Ball: 0 3. Respublika universitetlar aro o'tkazilgan arab tili tanlovi (14-dekabr 2024 Alfraganus universitetida). Ball: 1 |
2. | METODIK ISHLAR | 0-20 | |
2.1 | Yil mobaynida O‘zXIA professor-o‘qituvchisi tomonidan akademiya nomidan nashr etilgan darsliklar va o‘quv qo‘llanmalari | 0-15 | |
2.1.1 | Yakka mualliflikdagi darslik uchun (Guvohnomaga asosan) | 0-15 | |
2.1.2 | Yakka mualliflikdagi o‘quv qo‘llanma yoki audioqo‘llanma uchun (Guvohnomaga asosan) | 0-12 |
1. O'quv qo'llanma: ARAB TILI-1 (yakka mualliflikda va GRIF asosida). Ball: 12
|
2.1.3 | Hammualliflikdagi darslik uchun (Guvohnomaga asosan) (har biriga 8 ball) (maksimal baldan oshmagan holda) | 0-8 | |
2.1.4. | Hammualliflikdagi o‘quv qo‘llanma uchun (Guvohnomaga asosan) (har biriga 6 ball) (maksimal baldan oshmagan holda) | 0-6 | |
2.2. | O‘qitishda kompyuter va axborot texnologiyalaridan foydalanish darajasi, o‘quv kursi va o‘quv taqdimot materiallarini ishlab chiqish | 0-3 | |
2.2.1 | O‘qitayotgan fanlari bo‘yicha akademiya ta’lim platformalari (hemis.iiau.uz, estudy.iiau.uz, lms.iiau.uz)ni talab darajasidagi elektron resurslar bilan to‘ldirilganligi (tegishli platforma bo‘yicha) | 0-2 |
1. Hemisga mavzular va kontentlar yuklanganligi. Ball: 0
|
2.2.2 | Dars mashg‘ulotlarida sifatli taqdimot va zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish (POWTOON, PREZI, STORYBOARDTHAT, MIND MAPLE, EDRAW MAX, MOTIONARRAY, ALLPPT.COM, MAGICDIAGRAM, PADLET, CANVA KABI DASTUR MAQSADGA MUVOFIQ VA SKRINSHOT) | 0-3 |
1. Zamonaviy prezentatsiyalar. Ball: 1
2. Zamonaviy taqdimotlar . Ball: 1 3. PowToon (namunalarimdan). Ball: 0 4. Powtoon. Ball: 0 |
2.3 | O‘quv jarayonida zamonaviy ta’lim texnologiyalari va talabalar bilimini baholashning ilg‘or usullari qo‘llanilishi darajasi | 0-2 | |
2.3.1 | Talabalar bilimini baholash jarayonining to‘g‘ri tashkil etilganligi (BAHOLASH UCHUN BIROR BIR FAYL YUKLANG) | 0-2 |
1. Talabalar bilimini BLOOM toksionomasi asosida baholash. Ball: 0.5
|
2.3.2 | Talabalar bilimini baholashda zamonaviy ta’lim texnologiyalardan unumli foydalanganligi uchun (HAR XIL TURDAGI TEST, KEYS, KAZUS, MUAMMOLI VAZIYAT, KAHOOT, JEOPARDY, QUIZIZZ, GOOGLE FORMS VA BOSHQA TEXNOLOGIYALAR) | 0-2 |
1. Jeopardy. Ball: 0
2. "Sanoq sonlar" mazvusida TAQDIMOTLI ANIMATSIONTEST. Ball: 0 3. Kakhoot. Ball: 0 4. QUIZIZZ. Ball: 0 |
TARBIYAVIY FAOLIYATI | 20 | 8.8 | |
3. | Talabalarning o‘qishdan bo‘sh vaqtlarini mazmunli o‘tkazishini tashkil etishdagi ishtiroki (Tasdiqlangan reja asosida kafedra, fakultet, Akademiya miqyosida tashkil etgan ma’naviy-ma’rifiy ishlari) | 0-2 | |
4. | Sport seksiyalarida qatnashish, ijodiy va fan to‘garaklar tashkil etish | 0-2 | |
5. | Madaniy-ma'rifiy tadbirlarini tashkil etish (muzey,kino-teatr va diqqatga sazovor joylarga talabalar tashrifini uyushtirish) (har 5 ta tashrif uchun 1 ball) | 0-1 | |
6. | Akademiyaning ikki TTJsida trening, davra suhbati tashkil etish va o‘tkazish (har 5 tasi uchun 2 ball) | 0-2 |
1. TTJ da tadbir. Ball: 0.4
2. TTJ-1 talabari uchun Arab tilidan CEFR olish yuzasidan trening seminar. Ball: 0.4 |
7. | Idora, mintaqa doirasida bajariladigan jamoatchilik ishlari va oliy ta’limdan tashqari ishlar (Akademiyaga biriktirilgan mahalla fuqarolari yig‘ini va maktablarda ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar tashkil etib qatnashish; volontyorlik; ijtimoiy-ma’naviy muhitni | 0-4 |
1. "Жахолатга карши маърифат" маърузам (Россия кимё-техн.Тошкент филилали). Ball: 0.4
2. "Jaholatga qarshi ma'rifat" ma'naviy tadbirda ma'ruzam-2. Ball: 0.4 3. "Jaholatga qarshi ma'rifat" ma'naviy tadbirda ma'ruzam-1. Ball: 0.2 4. "Jaholatga qarshi ma'rifat" Toshkentdagi Yadri universiteti talabalari ishtirkida (rasmiy xat asosida). Ball: 1 5. O'zR DIQ va akademiya rektori buyrug'i asosida JAHOLATGA QARSHI MA'RIFAT respublika targibot tadbirlari (Margilon shahri: 2024-yil 04 noyabrdan 9noyabrgacha). Ball: 1 6. Far'gona viloyati Margilon shahrida "JAHOLATGA QARSHI MA'RIFAT" (2024-yilning 16 sentabrdan-21 sentabrgacha) O'zR VM DIQ hamda Akademiya rektori buyrug'gi asosida (13 tadbir 1000 dan oshiq ishtirokchilar ). Ball: 1 |
8. | Talabalarda mutolaa madaniyatini yuksaltirish va ular o‘rtasida kitobxonlikni keng targ‘ib qilishga qaratilgan tanlov hamda davra suhbati o‘tkazish | 0-2 |
1. G'azalxonlik kechasi. Ball: 2
2. Kitobxonlikni targ'ib qilish buyicha tadbir. Ball: 0 |
9. | Ustoz-shogird munosabatini yo‘lga qo‘yish, badiiy, ijodiy, ma’naviy-ma’rifiy ishlarga rahbarlik qilish | 0-2 |
1. Ustoz shogird-3. Ball: 0
2. Ustoz-shogird. Ball: 0 3. Ustoz-shogird (talabalrimizga pedagogik mahorat buyicha rahbalrik). Ball: 0 4. Pedagogik mahoratni shakllantirish buyicha bitiruvchi talabalarimizga rahbarlik qilish. Ball: 0 |
10. | Akademiya, fakultet va kafedra darajasidagi ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarda talabalarning ijodiy chiqishlari, ko‘rgazmalarda faol ishtirokiga rahbarlik qilish | 0-2 |
1. 18-xalqaro arab tili kuni. Ball: 0
|
11. | Ijtimoiy himoyaga muxtoj talabalar, “og‘ir toifa”ga moyil yoshlar va yakka yolg‘iz (yoki yoshi ulug‘) qariyalar holidan xabar olish | 0-1 |
1. Rasmiy xat asosida TOSHKENT SHAHRIDAGI "MMFI" MILLIY TADQIQOT YADRO UNIVERSITETI FILIALIda "JAHOLATGA QARSHI MA"RIFAT" mavzusida ma'rifiy tadbirda ma'ruza qildim. Ball: 1
|
12. | Darslardan bo‘sh paytlarda talabalarni turli tanlovlar (“Zakovat”, “Munoazara”, “Talabalar teatr studiyalari”, “Ma’rifat maydoni”, “Islohotlar bilimdoni”, “Yil talabasi” va boshq.)ga tayyorlash | 0-2 |
1. Bobur va A.Navoiy ijodi bo'yicha g'azalxonlik kechasi. Ball: 0
|
13. | OAVda muhim sanalar, ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar, milliy qadriyatlar va tarbiyaga oid chiqishlari, maqolalar chiqarish (yoki “Ziyo maskani” gazetasi materiallarini tayyorlash) (har biri uchun 1 ball) | 0-1 |
1. Россия телеканалига интервью. Ball: 1
|
14. | 4 kurs yoki kechki, yoki sirtqi bo‘lim talabalariga murabbiylik qilish (ma’naviy-ma’rifiy sohaga oid vazifa va tadbirlar ko‘rsatkichlari bo‘yicha) | 0-10 | |
ILMIY FAOLIYATI | 35 | 12 | |
15. | Ilmiy konferensiyalar ishida ishtirok etish | 0-5 | |
15.1 | Xalqaro miqyosdagi ilmiy konferensiyalarda (Scopus/WoS) ma’ruza bilan ishtiroki (sertifikat yoki chop etilgan maqola, tezis asosida) | 0-4 | |
15.2 | Respublika ilmiy konferensiyalarida bevosita ma’ruza bilan ishtiroki sertifikat yoki chop etilgan maqola, tezis asosida (har biri uchun) | 0-2 |
1. "Dunyo arabshunoslarining xalqaro forumi"da ma'ruza (O'zXIA, 21.02.25). Ball: 2
2. Respublika konferensiya-2. Ball: 0 3. Respublika konferensiya-1 . Ball: 0 4. Respublika konferensiyasi (Sharq tillari tadqiqi va ta'lim muammolari. 10-dekabr 2024-yil). Ball: 0 |
15.3 | Konferensiya tashkiliy qo‘mitasi yoki tahrir hay’atida ishtirok etish (buyruq asosida) | 0-3 |
1. Konferensiyada tahrir hay'ati. Ball: 0
2. Tahrir hay'ati a'zosi. Ball: 3 |
16. | Ilmiy nashrlarda (shu jumladan xorijiy ilmiy nashrlarda) materiallar, monografiyalar e’lon qilish | 0-15 | |
16.1 | Monografiya mavjudligi (o‘quv yili mobaynida) | 0-5 | |
16.2 | Monografiyani xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan universitetlarning taniqli professor-o‘qituvchilari bilan xammualliflikda nashr qilish(o‘quv yili mobaynida) | 0-5 | |
16.3 | “Web of Science”, “Scopus” kabi tizimlarda maqolaning mavjudligi (o‘quv yili mobaynida) | 0-8 |
1. Scopus bazasida ilmiy maqolam. Ball: 0
2. A Novel Based Design of AI kind of Models for Gami-Fication in Enhanced Learning type of Environment. Ball: 4 |
16.4 | “Web of Science”, “Scopus” kabi tizimlarda iqtibosli maqolaning mavjudligi: h-index 5 va undan yuqori bo‘lsa (10), h-index 4(8), h-index 3 (6), h-index 2 (4),h-index 1 (2) | 0-10 | |
16.5 | So‘nggi 5 yilda Google Scholarda iqtibosli maqolaning mavjudligi | 0-1 |
1. Google Scolar (iqtiboslik). Ball: 1
|
16.6 | Xorijiy ilmiy jurnallarda nashr etilgan ilmiy maqolalar uchun ( har biri uchun) IF 3.5dan kam bo‘lmagan jurnal | 0-1 |
1. Xorijiy OAK maqola-1. Ball: 0
|
16.7 | OAK tasarrufidagi ilmiy jurnallarda nashr etilgan maqolalar uchun (har biri uchun) | 0-2 |
1. Respublika OAK jurnalida 3-chi maqolam "Islom tafakkuri" "TUNIS SHOIRI ABULQOSIM ASH-SHABBIY IJODI VA POETIKASI" (4-son 2024). Ball: 0
2. Respublika OAK jurnalida 2-chi maqolam nashr qilindi: SHAXS IJTIMOIY FAOLIYATINI SHAKLLANTIRISHDA DIFFERENSIAL YONDOSHUV. Ball: 1 3. Respublika OAK jurnalida 1-chi maqolam nashr qilindi: Pedаgоgik tа’lim texnоlоgiyаlаridаn fоydаlаnish mexаnizmini tаkоmillаshtirishning ijtimоiy-psixоlоgik jihаtlаri. Ball: 1 |
16.8 | Xorijlik (xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan oliygohlardan) hammualliflar bilan ilmiy jurnallarda chop etgan maqola uchun (Scopus/WoS) | 0-5 | |
17 | Xalqaro, ilmiy loyihalarga, xo‘jalik shartnomalariga rahbarlik qilish yoki ularda ishtirok etish | 0-8 | |
17.1 | Xalqaro ilmiy loyihalarga rahbarlik yoki ishtiroki uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) | 0-6 | |
17.2 | Respublika miqyosidagi ilmiy loyihasi yoki xo‘jalik shartnomasiga rahbarligi uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) | 0-4 | |
17.3 | Respublika miqyosidagi ilmiy loyihalar yoki xo‘jalik shartnomalarida ishtiroki uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) | 0-3 | |
17.4 | Talabalar g‘oyasini tijoratlashtirishda ilmiy rahbarlik (har bir talaba uchun 4 ball) | 0-8 | |
17.5 | Akademiyaga ilmiy ishlanmalardan daromad keltirish (tijoratlashtirish) 10 mlngacha (2), 10-25 mlngacha (4), 25-50 mlngacha (6) va 50 mln ortiq(8) | 0-8 | |
17.6 | Xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan universitetlar taniqli professor-o‘qituvchilari bilan On-line ilmiy seminarlar tashkillashtirish (har biri uchun 5 ball) (tashkilotchilar soni 1 tadan ko‘p bo‘lsa, maksimal ball | 0-5 | |
18. | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga oid dasturlar va elektron bazalari uchun olingan guvohnomalar, mualliflik huquqi bilan himoya qilinadigan turli materiallar | 0-3 | |
18.1 | Yakka mualliflikda (IMAdan olingan guvohnoma, patent va boshqalar) | 0-2 |
1. GRIF (yakka mualliflikda). Ball: 0
|
18.2 | Hammualliflikda (IMAdan olingan guvohnoma, patent va boshqalar) | 0-1 | |
19. | Tayanch doktorant yoki doktorantlarning dissertatsiya tadqiqotlariga ilmiy rahbarlik qilish | 0-3 | |
19.1 | Bitta va undan ortiq (Akademiya tadqiqotchilariga, shuningdek, akademiyada mavjud bo‘lmagan ixtisosliklar uchun tashqaridagi rahbarlik ham hisobga olinadi) | 0-1 | |
19.2 | Ilmiy konsultantlik qilgan tayanch doktorant yoki doktorantlarining dissertatsiya himoya qilishi (Akademiya tadqiqotchilariga, shuningdek, akademiyada mavjud bo‘lmagan ixtisosliklar uchun tashqaridagi kengashlardagi himoyalar ham hisobga olinadi) | 0-2 | |
19.3 | Ilmiy tadqiqotchilarning dissertatsiyalarini o‘qib chiqish va taqriz berish (har biri uchun 1 ball, jami 3 ballgacha) | 0-1 | |
20. | Doktorlik dissertatsiyasi doirasida ilmiy tadqiqot olib borish (o‘quv yilida, kamida kafedra muhokamasi asosida) | 0-3 | |
OLIY TA’LIM MUASSASASINI RIVOJLANTIRISHGA QO‘SHGAN ULUSHI | 5 | 4 | |
21. | Boshqa ta’lim muassasalari: oliy ta’lim muassasalari, akademik litseylar va kasb-hunar kollejlar bilan hamkorlikni mustahkamlashda ishtirok etish (o‘qituvchilar bilim darajasini oshirish treninglarini tashkil etish) | 0-3 | |
21.1 | Oliy ta’lim muassasalari, AL va KHK, umumiy o‘rta ta’lim maktablari hamda islom bilim yurtlari bilan hamkorlikni mustahkamlashdagi ishtiroki, oliy, umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari uchun o‘quv adabiyotlar, elektron ta’lim res | 0-2 |
1. ALFRAGANUS UNIVERSITETI bilan hamkorlikda (rasmiy xat asosida). Ball: 0.5
2. Toshkent davlat sharqshunoslik universiteti Arabshunoslik oliy maktabida SEMINAR TRENINGda ma'ruzachi (rasmiy xat asosida). Ball: 0.5 3. O'zR OTFIvazirligining buyrug'iga asosan akademik litseylar uchun arab tili fanidan namunaviy dastur muallifi. Ball: 0.5 4. Diniy soha vakillari (imomlar va ustozlar)ga malaka oshirish kursida dars beraman. Ball: 0.5 5. Diniy soha vakillari (imomlar va ustozlar)ga malaka oshirish kursida dars beraman. Ball: 0 |
21.2 | O‘zXIA akademik litseyida o‘rindoshlik asosida dars berishi | 0-1 |
1. O'zXIA akademik litseyida o'rindoshllik asosida. Ball: 1
|
22. | Xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan ayirboshlash dasturlarida ishtirok etish va ularni tashkil etish | 0-2 |
1. Менделев номидаги Россия кимё-технологиялари университети Тошкент филиали. Ball: 0
|
23. | Yangi yo‘nalish, yangi kafedra, laboratoriyani ochish ishi yoki yetishmayotgan adabiyotlar o‘rganilib, axborot-resurs markazining to‘ldirish (yetishmayotgan adabiyotlar ro‘yxati va ma’lumotnoma asosida) | 0-1 |
1. ARM fondini ilmiy adabiyotlar va toshbosma hamda qo'lyozma manbalar bilan boyitish. Ball: 1
2. Atoqli arabshunos olim ilmiy va o'quv adabiyotlari, monografiyalari. Ball: 0 |
SHAXSIY FAZILATLARI | 10 | 6 | |
24. | Ilmiy daraja va ilmiy unvon | 0-3 | |
24.1 | Ilmiy unvonga ega fan doktori (professor) | 0-3 | |
24.2 | Ilmiy unvonga ega fan nomzodi, ilmiy unvonsiz fan doktori | 0-2 | |
24.3 | Fan nomzodi yoki PhD | 0-1 |
1. PhD diplomim. Ball: 1
|
25. | Malaka oshirish kursidan o‘tish | 0-2 | |
25.1 | Oliy ta’lim muassasalari pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish mintaqaviy va tarmoq markazlari malaka oshirish kurslaridan o‘tganligi (tasdiqlovchi hujjat asosida 3 yil davomida) | 0-2 |
1. Malaka oshirganligim to'g'risidagi malaka sertifikatim (TDSHU). Ball: 2
2. MALAKA SERTIFIKATI. Ball: 0 |
26. | Xorijiy tilni egallaganlik, materiallarni ishlab chiqish va fanni o‘qitishda ulardan amalda foydalanish | 0-3 | |
26.1 | Xorijiy tilni egallaganligi (respublikadagi vakolatli tashkilotlar tomonidan berilgan sertifikat asosida) | 0-3 |
1. O'zR Vazirlar Mahkamasi huzuridagi DIn ishlari bo'yicha qo'mita topshirig'iga asosan. Ball: 0
|
26.2 | Xorijiy tilda materiallarni ishlab chiqish va fanni o‘qitishda ulardan amalda foydalanish yoki Xalqaro til sertifikatlariga egaligi | 0-3 |
1. XALQARO TIL SERTIFIKATIM (At-tanal C1). Ball: 3
|
27. | Xorijiy ta’lim muassasalari va ilmiy muassasalarida stajirovka o‘tash | 0-5 | |
27.1 | Xorijiy ta’lim muassasalari va ilmiy muassasalarida stajirovka o‘tash | 0-5 | |
27.2 | Stajirovka natijalari bo‘yicha seminarlar tashkil qilish va ilg‘or tajribalarni joriy qilish | 0-2 | |
27.3 | Xorijiy ta’lim muassasalarida masofaviy (online) malaka oshirish kurslarida qatnashish (sertifikat asosida) | 0-3 |
1. MISHKOT . Ball: 0
|
Jami | 110 | 55.1 | |
O‘QUV-METODIK FAOLIYAT | 40 | 24.3 | |
TARBIYAVIY FAOLIYATI | 20 | 8.8 | |
ILMIY FAOLIYATI | 35 | 12 | |
OLIY TA’LIM MUASSASASINI RIVOJLANTIRISHGA QO‘SHGAN ULUSHI | 5 | 4 | |
SHAXSIY FAZILATLARI | 10 | 6 |