Shaxsiy ish reja

2024-2025 o‘quv yilida O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi pedagog xodimlar faoliyatini o‘rganish mezonlari ko‘rsatkichlari
(tarkibiy ko‘rinishi)

(Vazirlar Mahkamasining 2006 yil 10 fevraldagi 20-son qarori asosida)
Ko‘rsatkichlar 2024-2025 o‘quv yili uchun 2024-2025 o‘quv yili uchun (Amalda)
O‘QUV-METODIK FAOLIYAT 40 32.9
1. O‘QITUVCHILIK FAOLIYATI 0-20
1.1. Nazariy bilimlarni, amaliy ko‘nikmalarni va o‘qitishdagi fanning zamonaviy tendensiyalarini egallaganlik darajasi (darslarni kuzatish va ochiq mashg‘ulotlar natijalari bo‘yicha): 0-8
1.1.1. Fanni ilmiy-nazariy jihatdan egallaganligi (FANNING ISHCHI DASTURINI YUKLANG) 0-2 1. Makroiqtisodiyot. JIXIM-2. Ball: 2
1.1.2. Mashg‘ulotda talabalarning faolligini ta’minlashi (OCHIQ DARSNING BAYONNOMASINI YUKLANG) 0-2 1. Ochiq dars tahlili. Ball: 0
1.1.3. Mavzuni amaliyot bilan bog‘lashi va mavzu mazmunini talabalarga yetkazib bera olishi (BINAR YOKI SAYYOR DARS BAYONNOMASINI YUKLANG) 0-2
1.1.4. Dars davomida zamonaviy pedagogik texnologiyalardan maqsadli va metodik talablarga ko‘ra foydalana olish mahorati 0-2
1.2. O‘qitish sifati darajasi (talabalar bilan o‘tkaziladigan so‘rovnoma natijalari bo‘yicha) 0-5
1.2.1 86-100 % (BAHOLASH UCHUN BIROR BIR FAYL YUKLANG) 0-5 1. Makroiqtisodiyot fani sillabusi. JIXIM-2. Ball: 4.9
1.3. Talabalarning o‘qituvchining yo‘llanmasi (fani) bo‘yicha olimpiadalarda, har xil tanlovlar, ilmiy grantlardagi ishtiroki (SERTIFIKAT, DIPLOM YOKI FAXRIY YORLIQ YUKLANG) 0-7
1.3.1. Xalqaro fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash 0-5
1.3.2. Respublika fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash 0-5
1.3.3. Akademiya miqyosidagi fan olimpiadasi g‘olibini tayyorlash 0-3
1.3.4. Talabaning tanlovlar/ konferensiyalarda/ ilmiy grantlarda yoki ilmiy g‘oyasi bilan innovatsion yarmarkalardagi ishtiroki uchun (sertifikat yoki diplom, faxriy yorliqlar, konferensiya to‘plamidagi tezis asosida) 0-3 1. Sh.Maksudova "VR VA 3D TEXNOLOGIYALAR ASOSIDA SAYOHATLARNI TASHKIL ETISH IMKONIYATLARI" tezisiga rahbarlik. Ball: 1
2. F.Jamolovaning "O‘ZBEKISTONDA ZIYORAT TURIZMINI RIVOJLANTIRISHDA HALOL STANDARTLARINI JORIY ETISHNING AHAMIYATI" deb nomlangan tezisiga.. Ball: 1
3. M.Muzaffarovaning quyidagi tezisiga rahbarlik: MILLIY TURIZM RIVOJLANISHIDA YANGI TENDENSIYALAR VA O‘ZIGA XOS XUSUSIYATLAR: O‘TMISH, BUGUN VA KELAJAK.. Ball: 1
2. METODIK ISHLAR 0-20
2.1 Yil mobaynida O‘zXIA professor-o‘qituvchisi tomonidan akademiya nomidan nashr etilgan darsliklar va o‘quv qo‘llanmalari 0-15
2.1.1 Yakka mualliflikdagi darslik uchun (Guvohnomaga asosan) 0-15
2.1.2 Yakka mualliflikdagi o‘quv qo‘llanma yoki audioqo‘llanma uchun (Guvohnomaga asosan) 0-12
2.1.3 Hammualliflikdagi darslik uchun (Guvohnomaga asosan) (har biriga 8 ball) (maksimal baldan oshmagan holda) 0-8 1. Marketing darsligi (guvohnoma olishga 7 oy ketadi kamida). Ball: 8
2. Marketing darsligi (guvohnoma olishga 7 oy ketadi kamida). Ball: 8
2.1.4. Hammualliflikdagi o‘quv qo‘llanma uchun (Guvohnomaga asosan) (har biriga 6 ball) (maksimal baldan oshmagan holda) 0-6
2.2. O‘qitishda kompyuter va axborot texnologiyalaridan foydalanish darajasi, o‘quv kursi va o‘quv taqdimot materiallarini ishlab chiqish 0-3
2.2.1 O‘qitayotgan fanlari bo‘yicha akademiya ta’lim platformalari (hemis.iiau.uz, estudy.iiau.uz, lms.iiau.uz)ni talab darajasidagi elektron resurslar bilan to‘ldirilganligi (tegishli platforma bo‘yicha) 0-2
2.2.2 Dars mashg‘ulotlarida sifatli taqdimot va zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish (POWTOON, PREZI, STORYBOARDTHAT, MIND MAPLE, EDRAW MAX, MOTIONARRAY, ALLPPT.COM, MAGICDIAGRAM, PADLET, CANVA KABI DASTUR MAQSADGA MUVOFIQ VA SKRINSHOT) 0-3 1. Canva va ALLPPT.COM platformalar yordamida taqdimot materiallari tayyorlangan. Ball: 3
2.3 O‘quv jarayonida zamonaviy ta’lim texnologiyalari va talabalar bilimini baholashning ilg‘or usullari qo‘llanilishi darajasi 0-2
2.3.1 Talabalar bilimini baholash jarayonining to‘g‘ri tashkil etilganligi (BAHOLASH UCHUN BIROR BIR FAYL YUKLANG) 0-2 1. Ochiq dars tahlili. Ball: 2
2.3.2 Talabalar bilimini baholashda zamonaviy ta’lim texnologiyalardan unumli foydalanganligi uchun (HAR XIL TURDAGI TEST, KEYS, KAZUS, MUAMMOLI VAZIYAT, KAHOOT, JEOPARDY, QUIZIZZ, GOOGLE FORMS VA BOSHQA TEXNOLOGIYALAR) 0-2 1. Fan bo'yicha nazorat savollari (test, masalalar va boshqa). Ball: 2
TARBIYAVIY FAOLIYATI 20 12
3. Talabalarning o‘qishdan bo‘sh vaqtlarini mazmunli o‘tkazishini tashkil etishdagi ishtiroki (Tasdiqlangan reja asosida kafedra, fakultet, Akademiya miqyosida tashkil etgan ma’naviy-ma’rifiy ishlari) 0-2
4. Sport seksiyalarida qatnashish, ijodiy va fan to‘garaklar tashkil etish 0-2 1. Free guide to'garagiga rahbarlik qilish. Ball: 2
5. Madaniy-ma'rifiy tadbirlarini tashkil etish (muzey,kino-teatr va diqqatga sazovor joylarga talabalar tashrifini uyushtirish) (har 5 ta tashrif uchun 1 ball) 0-1
6. Akademiyaning ikki TTJsida trening, davra suhbati tashkil etish va o‘tkazish (har 5 tasi uchun 2 ball) 0-2
7. Idora, mintaqa doirasida bajariladigan jamoatchilik ishlari va oliy ta’limdan tashqari ishlar (Akademiyaga biriktirilgan mahalla fuqarolari yig‘ini va maktablarda ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar tashkil etib qatnashish; volontyorlik; ijtimoiy-ma’naviy muhitni 0-4
8. Talabalarda mutolaa madaniyatini yuksaltirish va ular o‘rtasida kitobxonlikni keng targ‘ib qilishga qaratilgan tanlov hamda davra suhbati o‘tkazish 0-2
9. Ustoz-shogird munosabatini yo‘lga qo‘yish, badiiy, ijodiy, ma’naviy-ma’rifiy ishlarga rahbarlik qilish 0-2
10. Akademiya, fakultet va kafedra darajasidagi ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarda talabalarning ijodiy chiqishlari, ko‘rgazmalarda faol ishtirokiga rahbarlik qilish 0-2
11. Ijtimoiy himoyaga muxtoj talabalar, “og‘ir toifa”ga moyil yoshlar va yakka yolg‘iz (yoki yoshi ulug‘) qariyalar holidan xabar olish 0-1
12. Darslardan bo‘sh paytlarda talabalarni turli tanlovlar (“Zakovat”, “Munoazara”, “Talabalar teatr studiyalari”, “Ma’rifat maydoni”, “Islohotlar bilimdoni”, “Yil talabasi” va boshq.)ga tayyorlash 0-2
13. OAVda muhim sanalar, ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar, milliy qadriyatlar va tarbiyaga oid chiqishlari, maqolalar chiqarish (yoki “Ziyo maskani” gazetasi materiallarini tayyorlash) (har biri uchun 1 ball) 0-1
14. 4 kurs yoki kechki, yoki sirtqi bo‘lim talabalariga murabbiylik qilish (ma’naviy-ma’rifiy sohaga oid vazifa va tadbirlar ko‘rsatkichlari bo‘yicha) 0-10 1. JIXIM 1-kurs kechki ta'lim yo'nalishiga murabbiylik. Ball: 10
ILMIY FAOLIYATI 35 19
15. Ilmiy konferensiyalar ishida ishtirok etish 0-5
15.1 Xalqaro miqyosdagi ilmiy konferensiyalarda (Scopus/WoS) ma’ruza bilan ishtiroki (sertifikat yoki chop etilgan maqola, tezis asosida) 0-4 1. Xalqaro turizmning zamonaviy tendensiyalari va barqaror rivojlanish yo‘nalishlari. // “Jahon va milliy turizm rivojlanishida zamonaviy trendlar” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. – T.: O‘zXIA, 2024. – 268 b. B. 114-117.. Ball: 0
2. Turizm xizmatlari samaradorligini oshirishning iqtisodiy o‘sishga ta’siri. // “Jahon va milliy turizm rivojlanishida zamonaviy trendlar” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. – T.: O‘zXIA, 2024. – 268 b. B. 105-108.. Ball: 0
3. Xalqaro turizm rivojlanishining ekolo¬gik muammolari. // “Milliy iqtisodiyotni isloh qilish va barqaror rivojlantirish istiqbollari” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyasi materiallari to‘plami. Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti huzuridagi “O‘zbekiston iqtisodiyotini rivojlan¬tirish¬ning ilmiy asoslari va muammolari” ilmiy-tadqiqot markazi. – T.: 2024. – 717 b. B. 114-117.. Ball: 0
4. “MILLIY IQTISODIYOTNI ISLOH QILISH VA BARQAROR RIVOJLANTIRISH ISTIQBOLLARI” mavzusida xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyasi . Ball: 1
15.2 Respublika ilmiy konferensiyalarida bevosita ma’ruza bilan ishtiroki sertifikat yoki chop etilgan maqola, tezis asosida (har biri uchun) 0-2 1. Yashil iqtisodiyotni rivojlantirishda sukuklarning o‘rni: Malayziya misolida. // “Barqaror ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish: Iqtisodiyot, fan va taʼlim integratsiyasi” mavzusida respublika ilmiy amaliy konferensiyasi. – T.: Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va texnologiyalar universiteti “Iqtisodiyot va boshqaruv” kafedrasi 2025. – 450 b. B. 391-397.. Ball: 2
2. Fond bozorida institutsional investorlar-ning joriy holati tahlili. // “Moliya bozorini rivojlantirishning ustuvor yo’nalishlari, zamonaviy tendensiyalari va istiqbollari” mavzusidagi IV respublika ilmiy-amaliy konferensiyasi materiallari to'plami. – T.: TDIU huzuridagi “O'zbekiston iqtisodiyotini rivojlantirishning ilmiy asoslari va muammolari” ilmiy-tadqiqot markazi, 2025. – 608 b. B. 246-249.. Ball: 1
3. . Mahalliy kompaniyalar uchun xalqaro qimmatli qog‘ozlar bozorlariga kirish strategiya-larini takomillashtirish. // “Raqamli iqtisodiyot sharoitida moliya kredit tizimini rivojlanishdagi muammolar va ularning ilmiy yechimlari” mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari to‘plami. – T.: DTPI, 2024. – 602 b. B. 450-452.. Ball: 0.5
4. Raqamli texnologiyalarning atrof-muhitni muhofaza qilishdagi roli. // “Raqamli iqtisodiyot sharoitida moliya kredit tizimini rivojlanishdagi muammolar va ularning ilmiy yechimlari” mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari to‘plami. – T.: DTPI, 2024. – 602 b. B. 53-55.. Ball: 0.5
15.3 Konferensiya tashkiliy qo‘mitasi yoki tahrir hay’atida ishtirok etish (buyruq asosida) 0-3 1. “Jahon va milliy turizm rivojlanishida zamonaviy trendlar” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. 20.11.2024-yildagi konferensiyaning tahriri ham, 0 dan balansgacha ishtirok etganman, boshqa unaqa demanglar . Ball: 3
2. 2024-yil 20-noyabrdagi “Jahon va milliy turizm rivojlanishida zamonaviy trendlar” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyada . Ball: 0
16. Ilmiy nashrlarda (shu jumladan xorijiy ilmiy nashrlarda) materiallar, monografiyalar e’lon qilish 0-15
16.1 Monografiya mavjudligi (o‘quv yili mobaynida) 0-5 1. TURIZMDAGI ZAMONAVIY TENDENSIYALAR: EKONOMETRIK VA EMPIRIK TAHLIL. Monografiya . Ball: 2
2. TURIZMDAGI ZAMONAVIY TENDENSIYALAR: EKONOMETRIK VA EMPIRIK TAHLIL. Ball: 0
16.2 Monografiyani xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan universitetlarning taniqli professor-o‘qituvchilari bilan xammualliflikda nashr qilish(o‘quv yili mobaynida) 0-5
16.3 “Web of Science”, “Scopus” kabi tizimlarda maqolaning mavjudligi (o‘quv yili mobaynida) 0-8
16.4 “Web of Science”, “Scopus” kabi tizimlarda iqtibosli maqolaning mavjudligi: h-index 5 va undan yuqori bo‘lsa (10), h-index 4(8), h-index 3 (6), h-index 2 (4),h-index 1 (2) 0-10
16.5 So‘nggi 5 yilda Google Scholarda iqtibosli maqolaning mavjudligi 0-1
16.6 Xorijiy ilmiy jurnallarda nashr etilgan ilmiy maqolalar uchun ( har biri uchun) IF 3.5dan kam bo‘lmagan jurnal 0-1 1. Harmonization Challenges and Application of IFRS and AAOIFI Standards in Accounting Practices of Islamic Banks. // Best journal of innovation in science, research and development. Volume:4 Issue:4 | 2025. Pp. 413-422. (I.Norova). Ball: 1
2. Harmonization Challenges and Application of IFRS and AAOIFI Standards in Accounting Practices of Islamic Banks. // Best journal of innovation in science, research and development. Volume:4 Issue:4 | 2025. Pp. 413-422. (I.Norova). Ball: 1
3. Harmonization Challenges and Application of IFRS and AAOIFI Standards in Accounting Practices of Islamic Banks. // Best journal of innovation in science, research and development. Volume:4 Issue:4 | 2025. Pp. 413-422. (I.Norova). Ball: 1
4. Harmonization Challenges and Application of IFRS and AAOIFI Standards in Accounting Practices of Islamic Banks. // Best journal of innovation in science, research and development. Volume:4 Issue:4 | 2025. Pp. 413-422. (I.Norova). Ball: 1
16.7 OAK tasarrufidagi ilmiy jurnallarda nashr etilgan maqolalar uchun (har biri uchun) 0-2 1. Turizm xizmatlari samaradorligini baholash usullari va vositalari tahlili. // “Yashil iqtisodiyot va taraqqiyot” ijtimoiy, iqtisodiy, texnologik, ilmiy, ommabop jurnali. 2025-yil, aprel. № 4-son. B. 704-711.. Ball: 2
2. Raqamli transformatsiyalashuv sharoitida turizm sohasi uchun kadrlar tayyorlashning ahamiyati. // “ISFT” ilmiy-uslubiy jurnali maxsus soni (№1/4-son, 2-qism): “Raqamli transformatsiya: biznes boshqaruvida yangi imkoniyatlar va zamonaviy tendensiyalar”, 2024-yil 22-noyabr. – T.: Science and Innovation, 2024. B. 233-237.. Ball: 0
3. Qatar davlatidagi islom moliya muassasalari va ularda moliyaviy hisob standartlarining qo‘llanilishi. // Jild 2 № 11 (noyabr, 2024): “Iqtisodiy taraqqiyot va tahlil” ilmiy elektron jurnal. B. 165-171. (Hammuallif L.Qudratova).. Ball: 0
4. Yashil sukuk emissiyasi: Malayziyadan misollar. // Jild 2 № 11 (noyabr, 2024): “Iqtisodiy taraqqiyot va tahlil” ilmiy elektron jurnal. B. 160-164. (Hammuallif M.Norboyeva).. Ball: 0
16.8 Xorijlik (xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan oliygohlardan) hammualliflar bilan ilmiy jurnallarda chop etgan maqola uchun (Scopus/WoS) 0-5
17 Xalqaro, ilmiy loyihalarga, xo‘jalik shartnomalariga rahbarlik qilish yoki ularda ishtirok etish 0-8
17.1 Xalqaro ilmiy loyihalarga rahbarlik yoki ishtiroki uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) 0-6
17.2 Respublika miqyosidagi ilmiy loyihasi yoki xo‘jalik shartnomasiga rahbarligi uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) 0-4
17.3 Respublika miqyosidagi ilmiy loyihalar yoki xo‘jalik shartnomalarida ishtiroki uchun (Akademiya ilmiy loyihalarida) 0-3 1. “Buxoro ziyoratgohlarining elektron 3D modelini yaratish” grant loyihasida kichik ilmiy xodim. Ball: 3
17.4 Talabalar g‘oyasini tijoratlashtirishda ilmiy rahbarlik (har bir talaba uchun 4 ball) 0-8
17.5 Akademiyaga ilmiy ishlanmalardan daromad keltirish (tijoratlashtirish) 10 mlngacha (2), 10-25 mlngacha (4), 25-50 mlngacha (6) va 50 mln ortiq(8) 0-8
17.6 Xalqaro oliy ta’lim muassasalari reytingida 1000 talikdan o‘rin egallagan universitetlar taniqli professor-o‘qituvchilari bilan On-line ilmiy seminarlar tashkillashtirish (har biri uchun 5 ball) (tashkilotchilar soni 1 tadan ko‘p bo‘lsa, maksimal ball 0-5
18. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga oid dasturlar va elektron bazalari uchun olingan guvohnomalar, mualliflik huquqi bilan himoya qilinadigan turli materiallar 0-3
18.1 Yakka mualliflikda (IMAdan olingan guvohnoma, patent va boshqalar) 0-2
18.2 Hammualliflikda (IMAdan olingan guvohnoma, patent va boshqalar) 0-1
19. Tayanch doktorant yoki doktorantlarning dissertatsiya tadqiqotlariga ilmiy rahbarlik qilish 0-3
19.1 Bitta va undan ortiq (Akademiya tadqiqotchilariga, shuningdek, akademiyada mavjud bo‘lmagan ixtisosliklar uchun tashqaridagi rahbarlik ham hisobga olinadi) 0-1
19.2 Ilmiy konsultantlik qilgan tayanch doktorant yoki doktorantlarining dissertatsiya himoya qilishi (Akademiya tadqiqotchilariga, shuningdek, akademiyada mavjud bo‘lmagan ixtisosliklar uchun tashqaridagi kengashlardagi himoyalar ham hisobga olinadi) 0-2
19.3 Ilmiy tadqiqotchilarning dissertatsiyalarini o‘qib chiqish va taqriz berish (har biri uchun 1 ball, jami 3 ballgacha) 0-1
20. Doktorlik dissertatsiyasi doirasida ilmiy tadqiqot olib borish (o‘quv yilida, kamida kafedra muhokamasi asosida) 0-3
OLIY TA’LIM MUASSASASINI RIVOJLANTIRISHGA QO‘SHGAN ULUSHI 5 0
21. Boshqa ta’lim muassasalari: oliy ta’lim muassasalari, akademik litseylar va kasb-hunar kollejlar bilan hamkorlikni mustahkamlashda ishtirok etish (o‘qituvchilar bilim darajasini oshirish treninglarini tashkil etish) 0-3
21.1 Oliy ta’lim muassasalari, AL va KHK, umumiy o‘rta ta’lim maktablari hamda islom bilim yurtlari bilan hamkorlikni mustahkamlashdagi ishtiroki, oliy, umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari uchun o‘quv adabiyotlar, elektron ta’lim res 0-2
21.2 O‘zXIA akademik litseyida o‘rindoshlik asosida dars berishi 0-1
22. Xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan ayirboshlash dasturlarida ishtirok etish va ularni tashkil etish 0-2
23. Yangi yo‘nalish, yangi kafedra, laboratoriyani ochish ishi yoki yetishmayotgan adabiyotlar o‘rganilib, axborot-resurs markazining to‘ldirish (yetishmayotgan adabiyotlar ro‘yxati va ma’lumotnoma asosida) 0-1
SHAXSIY FAZILATLARI 10 2
24. Ilmiy daraja va ilmiy unvon 0-3
24.1 Ilmiy unvonga ega fan doktori (professor) 0-3
24.2 Ilmiy unvonga ega fan nomzodi, ilmiy unvonsiz fan doktori 0-2
24.3 Fan nomzodi yoki PhD 0-1
25. Malaka oshirish kursidan o‘tish 0-2
25.1 Oliy ta’lim muassasalari pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish mintaqaviy va tarmoq markazlari malaka oshirish kurslaridan o‘tganligi (tasdiqlovchi hujjat asosida 3 yil davomida) 0-2 1. Malaka oshirish kursi sertifikati. Ball: 0
2. Malaka oshirish kursi sertifikati. Ball: 2
26. Xorijiy tilni egallaganlik, materiallarni ishlab chiqish va fanni o‘qitishda ulardan amalda foydalanish 0-3
26.1 Xorijiy tilni egallaganligi (respublikadagi vakolatli tashkilotlar tomonidan berilgan sertifikat asosida) 0-3
26.2 Xorijiy tilda materiallarni ishlab chiqish va fanni o‘qitishda ulardan amalda foydalanish yoki Xalqaro til sertifikatlariga egaligi 0-3
27. Xorijiy ta’lim muassasalari va ilmiy muassasalarida stajirovka o‘tash 0-5
27.1 Xorijiy ta’lim muassasalari va ilmiy muassasalarida stajirovka o‘tash 0-5
27.2 Stajirovka natijalari bo‘yicha seminarlar tashkil qilish va ilg‘or tajribalarni joriy qilish 0-2
27.3 Xorijiy ta’lim muassasalarida masofaviy (online) malaka oshirish kurslarida qatnashish (sertifikat asosida) 0-3
Jami 110 65.9
O‘QUV-METODIK FAOLIYAT 40 32.9
TARBIYAVIY FAOLIYATI 20 12
ILMIY FAOLIYATI 35 19
OLIY TA’LIM MUASSASASINI RIVOJLANTIRISHGA QO‘SHGAN ULUSHI 5 0
SHAXSIY FAZILATLARI 10 2